Blog

Mega Mocne Porady

7 powszechnych błędów marketingowych

Przy aktywnej działalności na rzecz promowania swojej firmy istnieje wiele pułapek, których należy unikać. Dotyczą one między innymi nienadążania na bieżąco za najnowszymi technikami marketingowymi, zbyt mało agresywnymi działaniami, a także w braku odniesienia się do czterech podstawowych filarów kampanii marketingowej.

Marketing jest jednym z największych wyzwań biznesowych. Wielu ludzi, a przede wszystkim nowi w tej branży, często wpadają w szereg powszechnych pułapek, jeśli chodzi o marketing i promocję swoich firm.Najczęstszym błędem jest decydowanie się na kampanie marketingowe tylko dlatego, że są one za darmo bez rozpatrzenia czynników skuteczności

1) Błąd marketingu: lekceważenie 4 filarów sukcesu kampanii marketingowej W każdej podejmowanej próbie marketingu należy wziąć pod uwagę cztery filary skutecznej kampanii marketingowej. Są to koszty, określenie grupy docelowej, zasięg i ostateczna zmiana w potencjalnych klientów, czyli ludzi, którzy dowiadują się o Twojej firmie i stają się faktycznie kupującymi klientami.

Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt.

2) Błąd marketingu: darmowy marketing nie istnieje Prawdziwy koszt działań marketingowych jest sumą rzeczywistych kosztów umieszczenia reklamy, liczbą roboczogodzin wymaganych do zaistnienia kampanii oraz czasu od początku kampanii do wykazanych rezultatów. I jeśli kampania marketingowa nie wykazuje rezultatów, to kosztem jest również utrata klientów i rozwoju firmy, który nie nastąpił w tym czasie.

3) Błąd marketingu: wybór reklamy w social mediach tylko dlatego, że jest za darmo
Wiele nowych firm nie ma dużych budżetów na reklamę, dlatego też w social media marketingu szukają rozwiązań do promowania swojej działalności, ponieważ jest to za darmo. Media społecznościowe mogą być dobrym narzędziem marketingowym, ale tylko wtedy, gdy są stosowane prawidłowo. Błędem wielu ludzi jest po prostu wklejanie postów o aktualizacjach swojej firmy, produktu lub usługi, które w większości nie pomagają przyciągnąć nowych klientów, a wręcz irytują nasze bieżące kontakty w social mediach.

Zarazem jednak jest wiele rzeczy, jakie możesz zrobić w social media marketingu. Na przykład, możesz umieścić przyciski udostępniania na swojej stronie. Większość witryn może spodziewać się od 1 do 2% dodatkowego ruchu w zależności od propagacji i jakości treści, dlaczego nie wziąć tego dodatkowego ruchu, jeśli inwestycja w niego jest minimalna.

4) Błąd marketing: brak myślenia bardziej holistycznego
Aby naprawdę skorzystać jak najwięcej z kampanii marketingowej, trzeba myśleć całościowo, globalnie. Oto przykład. Zdajemy sobie już sprawę, że social media marketing nie działa, jeśli po prostu wklejamy tylko posty z aktualizacjami. Myśląc bardziej globalnie i na większą skalę, możemy zdać sobie sprawę, że media społecznościowe mogą oznaczać wpisy na blogu i blogowanie gościnne na własnej stronie, może to również oznaczać interakcje z liderami w swojej branży, a nawet dążenie do tego, by stać się jednym z liderów i wpływowych autorytetów w swojej branży. Taki rodzaj szerszego myślenia może również pomóc Ci stać się bardziej widoczny ze swoją firmą dzięki wykorzystaniu większych platform, które z kolei pomogą zbudować szersze grono kontaktów w Twoim social media tak, żeby Twoje aktualizacje mogły dotrzeć do większej liczby odbiorców.

5) Powszechny błąd: zła wycena kosztów
Trzeba być ostrożnym, aby nie przesadzić z wyróżnianiem się, aby firma nie wyglądała dziwnie i nieprofesjonalnie.

6) Błąd marketingu: zbytnia nieśmiałość lub agresja
Chociaż dobrze jest być agresywnym w marketingu i starać się o jak najwięcej odsłon jak to tylko możliwe, to istnieją pewne obawy które należy przemyśleć. Szybki rozwój brzmi świetnie i może takim być. Ale nie zawsze tak jest. Jeśli jakość Twojego produktu nie jest tam, gdzie powinna być bądź inne podstawy biznesu nie są tam, gdzie powinny być, posiadanie zbyt wielu klientów może spalić na panewce. Jak na ironię, nie możesz również czekać, aby Twoje usługi stały się doskonałe, nim rozpoczniesz działania marketingowe. Jeśli będziesz czekać zbyt długo, stracisz na rozwoju i niektóre doświadczenia, które mogłyby Ci się przydarzyć w pracy z klientem.

7) Błąd marketingowy: pozostawanie w tyle
Marketing w dzisiejszych czasach jest dość skomplikowany. Google nieustannie zmienia swój algorytm, w jaki pokazuje Twoje miejsce w wynikach wyszukiwania. Sieci społecznościowe stale się rozwijają i tak też zmienia się akceptowane zachowania na nich. Dodatkowo zmianom ulegają wymagania klientów, którzy oczekują coraz lepszej jakości. Dlatego ważnym jest pozostanie na szczycie marketingu i ciągłe zdobywania nowych umiejętności, aby być lepszym od konkurencji.

Tagi: Agencja Adwords, Sprzedaż, Biznes

O Autorze

Specjalist Adwords, wdrożenia marketing automation, tunele sprzedażowe, facebook

2 Comments