Blog

Mega Mocne Porady
Jak skonfigurować kampanię remarketingu Adwords

Jak skonfigurować kampanię remarketingu i zwiększyć konwersję nawet o 300 % ?

Remarketing to funkcja reklam opartych na zainteresowaniach, która pozwala dotrzeć do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę www. Nawet jeśli użytkownik opuści Twoją stronę www bez dokonania zakupu, remarketing może dotrzeć do niego w czasie przeglądania innych witryn. Wyświetlenie potencjalnemu klientowi atrakcyjnego komunikatu lub oferty może zachęcić go do powrócenia do Twojej witryny i dokończenia zakupu.

Zalety remarketingu Adwords

  • Precyzyjna komunikacja z klientami
  • Wysoki zwrot z inwestycji w kampanię reklamową (ROI)
  • Dotarcie do klienta z odpowiednim komunikatem na różnych etapach procesu zakupowego
  • Od czego zacząć?

    Działania remarketingowe zależą od Twoich celów biznesowych (np. zakupy w witrynie) i odpowiedniej segmentacji klientów, do których chcesz dotrzeć. Aby zrealizować zakładane cele, należy w odpowiedni sposób skonfigurować kampanię remarketingu..

  • Jak to działa?

    Załóżmy że posiadasz witrynę internetową, która sprzedaje wycieczki turystyczne. Stronę odwiedza wiele osób, ale tylko niektórzy dokonują zakupu, pozostali z różnych powodów opuszczają witrynę i nie dokonują oczekiwanej przez ciebie akcji.

    Jak zatem skonfigurować niestandardowe listy remarketingowe, które pozwoliłyby dotrzeć tylko do tych konsumentów (brak konwersji) i zwiększyć ilość sprzedanych imprez turystycznych? Robi się to w trzech łatwych krokach.

    Krok 1. Na początku określ nazwę kampanii, wybierz sposób rozliczania kampanii i wskaż budżet.

    Krok 2. Adwords automatycznie utworzy listę „Wszyscy użytkownicy”, zatem nie musisz tworzyć jej samodzielnie. Lista „Wszyscy użytkownicy” zawiera wszystkich, którzy odwiedzili określone miejsce w Twojej witrynie.

    Krok 3. Utwórz tzw. niestandardową listę remarketingową, która spośród wszystkich odwiedzających witrynę wybierze tylko tych, którzy ją opuścili przed dokonaniem zakupów.

    Przykład efektów

    Stronę internetową dużego portalu turystycznego odwiedza wiele osób zainteresowanych ofertą wyjazdową. Cel biznesowy to dotrzeć do użytkowników, którzy nie wypełnili formularza kontaktowego. Agencja Adwords Nest użyliśmy dla portalu kombinacji listy niestandardowych grup remarketingowych. tak aby dotrzeć do użytkowników, którzy będąc na stronie, nie wypełnili formularza kontaktowego. W wyniku przeprowadzonych działań remarketingowych uzyskaliśmy 53,2 % więcej konwersji w postaci wypełnionego formularza.

    Jak prowadzić Kampanie, które osiągają dodanie ROI – jaki jest klucz, już wkrótce.

    Tagi: Agencja Adwords, Sprzedaż, Biznes

    O Autorze

    Specjalist Adwords, wdrożenia marketing automation, tunele sprzedażowe, facebook

    2 Comments