Jak obniżyć koszty kampanii Adwords

Mega Mocne Porady
Jak obniżyć koszty kampanii adwords

5 niewiarygodnych sposobów jak obniżyć koszty kampanii Adwords – Landing Page

Oto 5 niesamowitych ( i prostych) sposobów na obniżenie kosztów (CPC) w Kampaniach AdWords. Jak zacząć Obniżać koszty CPC. Poznaj najlepsze i sprawdzone techniki, które pozwoliły zaoszczędzić dla Naszych klientów setki tysięcy złotych.

# 1) Dopasownie
Najlepsze kampanie PPC , mają jedno do maksymalnie 3 słów kluczowych w każdej grupie reklam. Po kliknięciu w reklamę konsument kierowany jest na konkretny Landing Page. Pamiętaj sygnał nadany w reklamie musi być zgodny z wiadomości na stronie docelowej – więcej na temat optymalizacji Landing Page .

Np. +Buty +Trekingowe = reklama musi kierować na stronę na której odbiorca znajdzie buty trekingowe.

# 2) Wynik Jakości Quality Score

Och takkkkk ! Nie możemy zapomnieć o wyniku jakości. Jeśli przestrzegasz i realizujesz sumiennie # 1, to pewnie będziesz zadowolony jeżeli powiem Ci, że wynik jakości w dużej mierze zależny jest od trafności i dopasowania (słowa kluczowego + reklamy + Landing Page). Po rozpoczęciu tworzenia wysoce ukierunkowanych reklam na jedno słowo kluczowe, twój współczynnik (CTR ) w końcu będzie wyższy, a gdy CTR idzie w górę , wyniki jakości idzie w górę, a gdy wynik jakości idzie w górę, ranking reklamy idzie w górę i finalnie maleje koszt CPC

adwords landing page
Badania dowodzą, że firmy które w swojej strategii posiadają 30 lub więcej stron docelowych (Landing Page) generują 7 razy więcej konwersji, niż te które posiadają mniej niż 10. źródło: Marketing Sherpa

# 3) CTR

Jedną z rzeczy, które kochamy w marketingu PPC ADWORDS jest szybkość . Otrzymujemy bardzo szybko wyniki naszych wysiłków, w postaci ruchu klientów na stronę docelową. Najczęstszym popełnianym błędem przez początkujących marketerów jest siadanie na laurach. Nie zadowalaj się CTR-em w wysokości 6%, starają się go poprawić, nawet jeśli Twój wynik jakości jest 10/10 , nadal istnieją lepsze słowa, lepsze call to action, większe benefity dla twojego klienta, zawsze obserwuj konkurencję i staraj się maksymalnie wyróżnić. Testuj reklamy np. napisz 3 nagłówki reklam, pozostał część pozostaw niezmienną i sprawdź, który osiąga najwyższy współczynnik (CTR), dokładnie w ten sam sposób postępuj z pozostałymi częściami reklamy adwords.

# 4) Samodzielne ustalanie stawek ?

Twój wynik jakości rośnie> (CTR) są na wysokim poziomie. Wszystko jest w jak najlepszym porządku, jednak twoje stawki nie maleją, dlaczego ? Czasami Google chce byśmy płacili taką samą stawkę CPC, jak przede optymalizacją. Nasuwa się pytanie, Jak to ? Odpowiedź jest prosta, nie warto całkowicie ufać zautomatyzowany systemom, tak właśnie musisz wziąć sprawy w swoje ręce. Jeżeli udało ci się wprowadzić w życie punkty od 1 do 3, możesz rozpocząć obniżenie stawek CPC, sugerował bym tutaj codziennie obniżać stawkę CPC o parę groszy i obserwować zachowanie reklamy, jej pozycję i ranking. Będziesz zaskoczony, jak daleko w dół można zejść ze stawkami CPC.

# 5) wykluczające słowa kluczowe

Jedną z rzeczy, którą ludzie bardzo często zaniedbują to raport wyszukiwanych słów kluczowych. Koniecznie zajrzyj na kartę słowa kluczowe, szczegóły, a następnie wyszukiwane hasła, znajdziesz tam wszystkie słowa, które spowodowały wyświetlenie reklamy, oraz interakcję. Na poziomie raportu jesteś w stanie wykluczać słowa, które powodują wyświetlenia twojej reklamy. Działania te przyczyniają się do poprawy wyniku punktu pierwszego, a co za tym idzie cała zabawa zaczyna się na nowo. Wynik jakości idzie w górę, CTR rosną i koszta maleją powodzenia !!! Zobacz również Optymalizacja Landing Page – wyciśnij maksymalne konwersje z swoich stron docelowych i zacznij zarabiać jeszcze więcej.

Agencja Adwords Dawid Zając - Specjalista Adwords od 7 lat

Tagi: Agencja Adwords, Sprzedaż, Biznes

O Autorze

Witaj! Nazywam się Dawid Zając i jestem doradcą marketingowym oraz autorem bloga Agencji Adwords Nest. Specjalizuje się w płatnych kampaniach Adwords, współtworzę i optymalizuję Landing Page, które zarobiły dla Naszych klientów setki tysięcy zł. Pomagam małym i średnim firmom zdobywać klientów on line.

Najważniejszy cele to sprawić, by Twoja komunikacja była na jak najwyższym poziomie
Każda Kampania Adwords jest przygotowywana w oparciu o analizę rynku, na którym działasz.

2 Komentarze