Blog

Mega Mocne Porady
Jak stworzyć skuteczną  Kampanię Adwords

Cross Sell - Tanie i skuteczne Kampanie Adwords ?

Jak stworzyć skuteczną Kampanię Adwords cross-sell dla istniejących klientów ?

Często szukając możliwości zwiększenia sprzedaży działy marketingu godzinami zastanawiają się jak pozyskać nowych klientów. Jak pokazują jednak badania i praktyka, zdecydowanie prościej i taniej jest sprzedać coś istniejącemu klientowi, niż nowemu.

Bardzo popularna technika sprzedażowa CROSS-SELL – co to dokładnie oznacza w praktyce i jak odnieść to do kampanii ADWORDS ?

Cross-sell to nic innego jak sprzedaż produktu powiązanego po tym, jak klient już dokona zakupu. W tradycyjnym kanale sprzedaży, już nas nie dziwi, np. jak na stacji benzynowej zatankujemy paliwo, a przy kasie sprzedawca zaproponuje nam np. płyn do spryskiwaczy czy hot doga.

Podobnie wygląda sytuacja w sklepach internetowych, Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że przez cały Internet podąża za tobą para butów? Jeżeli kupiłeś w jakimś sklepie internetowym buty, a następnie wszędzie widzisz reklamy pasty do obuwia. To możesz być pewien że właśnie zostałeś zakwalifikowany do kampanii remarketingowej Adwords a tym samym została zastosowana technika Cross SELL.

Cross Sell cechuje większa marża, załóżmy że Twój zysk z podstawowej sprzedaży jest mały, jak zatem zwiększyć (ROI) ? Wystarczy zastosować w Kampaniach remarketingowych Adwords technikę CROSS- SELL i dosprzedać twojemu klientowi produkt komplementarny. Stosując takie rozwiązanie zyskujesz podwójnie, po pierwsze koszta dotarcia do użytkowników poprzez kampanie re marketingowe nie są już tak duże, po drugie klient w przypadku drugiego komplementarnego dobra działa bardziej impulsywnie, a niżeli rozsądnie w związku z czym zysk i marża i tutaj są znacznie większa.

Kampanie Remarketingowe możesz ustawić na 1, 2, 30, 90, czy nawet 360 dni. Co to daje w praktyce ? Jeżeli np. wiesz, że klienci muszą dokonać tego samego zakupu rok do roku – to ustawiając kampanię re marketingową na 360 dni w łatwy i o wiele tańszy sposób możesz dotrzeć do odbiorców Twojego produktu właśnie wtedy kiedy będzie on dla nich niezbędny.

Potrzebujesz indywidualnego rozwiązania sprzedażowego działającego w oparciu o Remarketing Adwords? Agencja Adwords Kontakt

Jak to działa w praktyce – zobacz to na prostym przykładzie

Adam Nowak jest właścicielem internetowego sklepu sprzedającego aparaty i akcesoria, chce dotrzeć do klientów, którzy oglądali sekcję aparatów fotograficznych i dokonali zakupu (konwersji). Adam wie, że klienci, którzy kupowali aparaty fotograficzne typu lustrzanka często są zainteresowani produktami uzupełniającymi typu – obiektywy, pokrowce, itp. Itd.,

Jeśli więc zależy Ci na na budowaniu trwałej relacji z klientem to ważne jest, aby bardzo dobrze przemyśleć strategię CROSS SELL w oparciu o narzędzia re marketingu adwords., Pozwoli to na pewno zwiększyć częstotliwość zakupów twoich klientów, jak również ZYSKU Firmy (ROI).

Strategia Remarketingu – odpowiedniej segmentacji możemy dokonać tworząc różne listy re marketingowe. Gdy klient dokona zakupu, powinniśmy mieć przejrzysty plan na kolejne działanie i traktować zamknięcie jednego procesu sprzedażowego (Konwersji) jako pretekst do rozpoczęcia następnego na zasadzie cross-sell.

Jak krok po kroku stworzyć kampanię remarketingową w systemie reklamowym Google Adwords?


    Utwórz swoją pierwszą kampanię re marketingową
  • Na koncie Google Adwords kliknij w zakładkę udostępniane zasoby
     Kampania Remarketingowa
  • Odbiorcy - Dotrzyj z remarketingiem do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją witrynę
     Kampania Remarketingowa ustawienie odbiorców
  • Na Karcie Odbiorcy pojawi się Informacja „ Za pomocą remarketingu możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją witrynę, używali Twojej aplikacji lub kliknęli reklamę. Możesz też docierać do określonych odbiorców, korzystając z kombinacji niestandardowych remarketingu.”
  • Do dyspozycji mamy 4 rodzaje kampanii remarketingowych ,
    Listy Remarketingowe Adwords
  • a) Użytkownicy witryny- czyli wszystkie osoby które odwiedziły Naszą witrynę, lub konkretne strony w witrynie w przypadku kampanii reamrketingowych nie standardowych
  • b) Użytkownicy YouTube - Użytkownicy, którzy wchodzą w interakcję z Twoimi filmami lub kanałem YouTube
  • c) Użytkownicy aplikacji mobilnej
  • d) E-maile klienta – bardzo ciekawe nowe rozwiązanie - Docieraj do użytkowników, którzy podali Ci adresy e-mail.
  • Wybieramy opcję (a) – użytkownicy witryny – na tej karcie wybieramy ustaw re marketing – w nowym oknie zaznaczużytkownicy witrynhy remarketing
  • a) Jeżeli nie jesteś programistą - Wyślij instrukcje e-mailem np. do agencji adwords z którą współpracujesz.
  • b) Jeżeli wiesz jak zainstalować kod na swojej stronie zostaw te okno puste
  • Jak wgrać tag remarketing adwords

    Potrzebujesz indywidualnego rozwiązania sprzedażowego działającego w oparciu o Remarketing Adwords? Agencja Adwords Kontakt

    Następnie Kod Remarketingowy trzeba wgrać na odpowienich stronach twojej witryny i ustawić reklamy adwords.

Tagi: Agencja Adwords, Sprzedaż, Biznes

O Autorze

Specjalist Adwords, wdrożenia marketing automation, tunele sprzedażowe, facebook

2 Comments